تفسیری از " الا ان اولیاء الله  لا خوف و لاهم یحزنون " :
ساری , گاهنوشته های محمود زارع:... بسیاری بدنبال راه میانبر برای توفیق - بگوئید کمال - میگردند ؛ 

سنت الهی , راه و روش روشن و مشخص و در عین حال سهل و ساده و خواستنی طرح شده اند ...

بسیاری این راه را رفته اند و ما آنها را الگو و امام میخوانیم و کثیری هم در آرزوی رسیدن بدان و گروههای هم در حسرت آن باقی مانده اند و ...

ساری, گاهنوشته های محمود زارع

برای اینکه راه را درست بروید بدوا باید فهم درستی از مواضع مختلف و راههای پیش رو داشته باشید . زمینه های معرفتی و بخصوص بنیانهای روحی و روانی انسانها میتواند موثر باشد هم در وجه مثبت آن و هم در راهزنی آن !...

در خصوص فهم ؛ ... آدمی وقتی می فهمد مثلا می میرد , این فهم او را شخصیت دیگری می دهد و این شخصیت زمانی ترجمه میشود که بزبان آید ...

چنانچه در زبان کسی فی المثل غمبارگی نباشد این خود نشانگر روح شاد وی است ...

انسانها معمولا در برابر چیزی که از دست داده اند ( متعلق بگذشته ) " غم " پیدا میکنند ...

و نیز در برابر چیزی که ممکن است از دست بدهند ( متعلق به آینده ) " ترس " پیدا میکنند ...

این فقط اولیاء الهی هستند که " لا خوف و لاهم یحزنون " یعنی نه از آینده بیمی دارند و از گذشته محزونند !

تصور میکنم در شرائط عادی در سه حالت آدمیزاده غم نخواهد داشت ؛ یا احساس فقدان نکند , یا آنکه هیچ چیزی نداشته باشد , و بالاخره آنکه همه چی داشته باشد !

یعنی اینگونه بذهنم می آید که نوعی دارایی و نوعی " پربودن " میبایست برای کسی حاصل آید تا از بیم فقدان یا حزن فقد آن برهد !

... برای قرب بحضرت حق که کمال مطلق است آدمیزاده بایستی بصفات الهی خویشتن خود را نزدیک سازد اگر چنین نزدیکی و قربی حاصل شود از آن احکام - نه خوف و نه حزن - هم برخوردار میشود ...

دوستان گرامی راه درست و مستقیم آنست که انسان واجد چیزی باشد که آن چیز از دست نرود ! نوعی داشتن زاینده , مثلا همانند دم کژدم که اگر کنده شود دوباره در می آید . سرً و راز خوشدلی و رسیدن به درجات خاص همین است !

نوعی طربناکی که سبکباری و احساس توانگری بانسان دست بدهد !

راههایی را بسیاری نشان داده و میدهند مثلا حافظ نشان میدهد که چگونه از غم بیرون میتوان رفت ! او میگوید باده بخور ؛ می بخور ! این راه و طریق برای جامعه اسلامی بدلیل آنکه باده و میخواری حرامست , جاذبه دارد ! ولی برای دیگر جوامع چندان جاذبه ندارد چرا شرب باده برایشان عادی بوده الا آنکه تعریف ما یا همان حافظ از باده چیز دیگری باشد که اتفاقا منظور حافظ هم همین " چیز دیگر " میباشد ! ...
( محمود زارع پاییز 92 )
www.mzare.ir
توجه : کمی از متن را بدلیل آنکه طولانی و شاید خسته کننده بود , حذف کردیم



تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (155)
وجه تسمیه پارس
سید حسن نصرالله و شهید سمیر قنطار
آنهائیکه خیلی دوستشان دارم (سید حسن نصرالله )
اندرزهای قابوس وشمگیر
حجت وجود حق
تحریم یا غیرت آزمایی ...
مناظره عالم و شیطان
(خطورات) باز تعریف مبناها
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (154)
عزّت و ذلّت دارا و ندار !
تفسیر سوره نساء.كشف الأسرار و عُدة الأبرار (153)
!? WHO SHALL GATHER BONES
!؟ WHICH WAY IS BETTER
THE KIND PROPHET
I AM LIKE A TRAVELLER IN THIS WORLD
بهشت نقد کجاست ؟!
! ALTRUISM
MUHAMMAD, THE MAN OF JUSTIC
SPEECHES IN THE FAMOUS BAZAARS
THE GOOD MANNERS OF THE PROPHET
MUHAMMAD, THE TRUST-WORTHY
THE PLOT TO MURDER THE HOLY PROPHET
THE DEFENDER OF THE PROPHET.s
بسم الله الرحمن الرحیم
!BEING KILLED AS A MARTYR
ABU ZAR,THE STEADFAST FOLLOWER
GOD IS AWARE OF HEARTS
THE MOST BELOVED SERVANT
THE IMPORTANT ADVICE
INVITATION TO THE HEADS OF THE TRIBES
TO EMBRACE ISLAM
I Am Thankful
WHAT A FALSE IDEA ABOUT CHRIST
FIVE MORAL PRINCIPLES
JUSTICE OR INJUSTICE
The First Woman To Embrace Islam
ALi, THE HERO OF BRAVERY
BREAKING THE FAST WITH ONE FOOD
HE FROWNED AND TURNED AWAY
ALI, THE PARALLEL TO THE PROPHET
THE MASTER OF ALL BELIEVERS
? WHO IS POOR AND DESTITUTE
THE WAY TO SALVATION
REVENGE OR KISS ON THE PROPHET,S CHEST
THE TWELVE IMAMS
THEGREAT IDOL - BREAKER
! I AM NOT A DESPOT
MOTHER,s SATISFACTION
ISLSMIC JUSTICE




توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.