ساری,گاهنوشتهای محمود زارع:خطاب بدوستان و شفیقان همراه و هم سفره گاهگاهی ؛ زمان زمان نشر اسم و رسم مولا علی علیه السلام است . طرائف ما را لازم نیست که قفل زنیم ولی بنحوی این موارد خاص و از آنجور حرفها را اداء کنیم که تنها خاصان بفهمند . پس من اولین تجربت را بشکل زیر باستحضار جمع دوستان و شفیقان میرسانیم و توکلت علی الله ... اولا ذکر میکنیم که : « لا اله الا الله و محمد رسول الله و علی ولی الله و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم »
چه نام او گذرد بر صوامع ملکوت
بقدر مرتبه هریک ز جا بلند شوند

توضیح و تفسیر بیت : (شرح خلاصه )
... یعنی هر یک از حروف " زجا " که در بیت فوق ذکر شده است که عبارتست از : ( زای - جیم - الف = زجا ) این حروف بقدر مرتبه خود ترقی کنند " یعنی از آحاد بعشرات روند " پس نتیجه میگیریم که " زای " , عین میشود بواسطه آنکه
زای به حروف ابجد " هفت " است و ترقی هفت هم که " هفتاد " میشود که بحساب جمل این عدد " عین " است ! و همینطور جیم به ابجد میشود " سه " شده و چون براساس نظم ترقی , ترقی کند ؛ سی میشود و عدد سی هم " لام " است و الف بحساب جمل " یک " است که آنهم در ترقی میشود " ده " و پس اینجا هم " یا " وضوح یافت .



حال از جمع مجموع اسم مولی الموحدین والمومنین ( علی ) میشود ؛ بدین صورت : ( ع ) 70 - ( ل ) 30 - و ( ی ) 10 . ...
دیگر از این ساده تر شایسته نیست وضوح یابد پس سهم
اول ما خلق الله تو چه میشود ؟! کمی زحمت و قبلش هم صاف کردن دل از تمام و همه چیز بخصوص عدم حساسیت درباره اینکه فلانی چکاره است و چکار میکند و موضوع چیست و ... که بسیار صفت بدیست اینگونه جستجوها. هر وقت احساس کردی علاقه زیادی باین گونه جستجوها داری بدان که در بند مستقیم شیطانی ... که دیگر نام نبرم و فقط هر وقت احساس کردی سبک شدی و هیچ سنگینی ای در آن نداری ... آنموقع زمان چسباندن خمیر بر آن تنور آماده است عزیز ...

ضمنا همه آنچه در فهم و شناخت حسودان در قلبت وضوح یافت را با همان روش پاک کن که چون نمیتوانی فعلا ببخشی آنان را - بدلیل آنکه حسودان قصد ترک روش ندارند - سنگینت کرده و نتوانی در راه مانی . بجایی خواهی رسید که فقط اسمی از آنان در خزینه خاطره ات خواهد ماند , خنثی و مثل محمود البته باید دعاشان کنی تا هدایت یابند.

با مردم چنان باش که چون آنانی و در همان حد آنانی در بسیاری از چیزها بل کمتر از بسیار چیزها ... از استخدام تعمدی واژه ها و کلماتی که برای ذهن و عقول مردم نامانوس و بخصوص نامفهومست دوری کن که نوع بدی از تکبر و عرضه زشت خویشتن با معارف غیراصیل مقروض و عاریه آنهم از دیگران بنام خود الا بخواهی بینکم و بین الله تظاهر خیری برای دفع شری کنی و خویشتن هماره پاس بدار و اگر در سنین بالاتر این انحرافات را داری برحال خویش بسیار بگری که شیطان را مطلوبی و محل و هدایت نایافته بسیار متظاهر و ریاکار منافق که کلام خدا را نقل میکند اما خود در آتش است از آن دسته مباش ...

باز هم  بیادت باشد از نعماتی که نعیم داده افشاء کن و ظاهر و گاه افتخار که خداوند را از کسانیکه نعماتی دارند اما مخفی میکنند بدشان می آید. هر نعمتی که خدا بتو داده ظاهر کن تا شکر آن کرده باشی خست بخرج نده ...بحرف دیگران که غالبا از روی حسادت حرفهایی میزنند گوش ندار چرا که تو حسابت با خدا پاک است . اخفاء نعمت در شرائط خاص هست . نعمات بسیارند اما زیباترین هایش قابل عرضه هستند و بگذار مردم ببینند که خوبان هم دیندارند و زیبارویان هم دوستدار ائمه اند نه آنکه هر که که کجه و کیک و یکوری و پرمو و ... هست مذهبی است (!) و این ظلم بمذهب علوی است . زیباترینهای شما مهمترین ارزشها را تبلیغ کند اگر متوجه شدی که بیان ارزشی از سوی تو موجب بیزاری عده ای میشود تو نگو بگذار محبوتر از تو بگوید و این نکته را متفطن باش که مهم است . تلاش نکن که حتما تو بگویی ای بسا که اگر تو بگویی نقض غرض شود و بهمین خاطرست که بسیاری از چیزها را محمود میداند و دلش هم پره از اینکه بگوید اما خویش نمی گوید ... خلاصه دین داری عالمانه ظرافتهایی دارد ...باقی برای بعد ...

ساری گاهنوشتهای محمود زارع

خوب نقل کرده عزیز ما از کلام و توصیه نورانی صادق آل محمد علیه السلام انی لاکره للرجل ان یکون علیه نعمه من الله فلا یظهرها .من خوش ندارم که کسی نعمتی از خدا داشته باشد و آن را اظهار نکند

(کافی ج 6 ص 439)
محمود زارع
سوربن - شب دهم ماه مبارک صیام
http://www.mzare.ir

چند مطلب دیگر
گنج مکشوف الهی
ناصبی مستوجب دو آتش
دوستان را بیازمای آنگاه پیوند کن !


توجه: استفاده از تصویر برای سایتها و وبلاگها بدون انجام تغییر آزاد است؛ کپی برداری از متن با ذکر نام و درج لینک بلامانع میباشد. برای تبادل لینک بعد از برقرای لینک تارنمای ما؛اطلاع دهند تا بررسی شود.